remsachat

ALLMÄNT ANMÄLAN PROGRAM
botloga

program

 

 

08.30-09.00: Registrering

09.00-09.10: Inledning
Moderatorn Pär Ström inleder konferensen. Pär driver Atomer och bitar. Han har skrivit ett flertal böcker om IT och affärsverksamhet, och var ledamot av alliansregeringens IT-råd.

09.10-09.50: Kognitiv affärsverksamhet – digitala hjälpredor som förstår vanligt språk och lär sig själva
Mikael Haglund, IBM

Världen digitaliseras i rasande takt. Vi överväldigas av stora datamängder, samtidigt som kraven på effektivt och personligt bemötande ökar. För att möta dessa utmaningar ser IBM ett ökat användande av kognitiva system, d v s system som: 1) Förstår naturligt språk och ostrukturerade data som text och bilder, 2) Kan resonera sig fram till bästa svar eller lösning, 3) Lär sig och blir bättre ju mer det används, och 4) Förstår och interagerar effektivt med oss människor på det sätt som passar oss bäst. Några av de frågor Mikael kommer att belysa är: När och hur kommer vi se dessa system? Vad har de för relation till machine learning, AI och chatbottar? Hur gör du din applikation/lösning/tjänst/pryl mer kognitiv, redan idag? Vad händer när man sätter ett kognitivt system i en robot eller en buss? Kommer vi att välkomna dem som våra fantastiska nya hjälpmedel, eller som våra nya robot overlords? Kommentar: ”Kognitiv” betyder sådant som är kopplat till tänkande, förstående och intellektuell kapacitet.

Mikael Haglund är teknisk direktör på IBM Svenska AB. Han har arbetat med olika aspekter av IT-lösningar och innovation under 30 år. Mikael är teknisk talesperson för IBM, med rätt att spana på och missionera om kommande trender. I sin roll som teknisk rådgivare åt svenska företag jobbar han för att driva innovation, digitalisering, och anammandet av nya tekniker som kognitiva system, internet of things och blockchain. Hans erfarenheter spänner från nanosekundjakt i systemkonstruktioner till affärsmodellsdiskussioner i disruptiva affärsplattformar. IBM är ett kognitivt lösnings- och molnplattformsföretag som arbetar med digital transformation av företag och branscher. Med verksamhet i över 170 länder och med innovation som en central del av sin strategi levererar IBM branschanpassade lösningar inom kognition, moln, big data och analys, säkerhet, mobilitet och samverkan.

09.55-10.35: Digitala assistenter i kundtjänst
Mikael Janemon, Voice Provider

Hur kommer digitala assistenter att påverka dagens kundtjänst och kundernas upplevelser? Många företag och organisationer utvärderar nu digitala assistenter för sin kundtjänst, men var börjar man? Hur skapar man lönsamhet och kundnöjdhet på samma gång? Vad är viktigt att tänka på, vilka fällor ska man undvika, och hur mycket resurser behöver satsas? Hur förvaltas assistenten efter anskaffandet? Och sedan då – vad blir nästa naturliga steg i utvecklingen för kundtjänst? Mikael kommer också att visa smakprov på vad den avancerade AI-baserade digitala assistenten Nina kan göra.

Mikael Janemon är sälj- och marknadsdirektör på Voice Provider. Han har arbetat inom Telekom sedan 1996 då han började på Tele1 Europe, som senare bytte namn till Song Networks och därefter till TDC. Sedan startade och etablerade Mikael Intelecom i Sverige, där de levererade hostade kontaktcentersystem till större företag. Voice Provider etablerades år 2000 och har sedan dess fokuserat på kundservicesystem och röststyrda tjänster. Företaget ingår i Addnode-koncernen och finns i Sverige, Norge och UK. Bland Voice Providers kunder finns Försäkringskassan, Skatteverket, Comhem, IKEA med flera, där syftet är att automatisera så mycket som möjligt i telefonikanalen. Sedan ett par år tillbaka har företaget även fokuserat på kundservice på webben med chatt-lösningar, kunskapsdatabaser, e-handelslösningar, då även vår virtuella assistent Nina.

10.40-11.00: KAFFE med smörgås och mingel

11.00-11.40: En storbanks erfarenheter av bottar och digitala assistenter
Pablo Astudillo Torres och Caroline Malmberg, SEB

SEB har sedan flera år genomfört en omfattande satsning på bottar och digitala assistenter, både för externt och internt bruk. Satsningen har fått internationell uppmärksamhet. Pablo redogör för erfarenheterna hittills, och hur han tror att området kommer att utvecklas framöver.

Pablo Astudillo Torres är IT transformation lead på SEB och ansvarig för bankens satsning på bottar och digitala assistenter. Caroline Malmberg är cognitive solution lead, med en bred kunskap om befintliga instanser av SEB’s digitala assistenter och deras användningsområden.

11.45-12.25: Möt Wanda – din digitala assistent för intern administration och ledning
Thomas Staven, Unit4

Med ”osynlig” teknik och artificiell intelligens vill Unit4 underlätta livet för alla i en verksamhet som använder en mängd olika applikationer. Unit4:s digitala assistent Wanda blir till ett gränssnitt som proaktivt kan automatisera, prioritera och utföra repetitiva arbetsuppgifter, genom naturligt språk, och utan att behöva logga in i systemet. Tekniken bakom blir osynlig för användaren. Wanda kan till exempel boka resor, sammanställa rapporter, föra in tidsrapportering, göra upphandlingar, presentera nyckeltal och andra från ekonomisystemet – och mycket mer. Hon är helt enkelt en mycket mångsidig produktivitetsbooster. Smart digital transformation står högt på dagordningen för de flesta verksamheter, och det är hög tid att nyttja den digitala utvecklingen till att lösa medarbetarnas faktiska behov på jobbet. Teknik skall anpassas till medarbetarnas behov, inte tvärtom.

Thomas Staven är Global Head of Presales and Product Strategist på Unit4. Han har mångårig erfarenhet av digital produktutveckling i ledande befattningar inom Unit4.

12.30-13.20: LUNCH med samtal med andra bot-intresserade.

13.20-14.00: Telias strategiska storsatsning på AI-baserad maskinell kommunikation
Mathias Johansson, Telia

Telia använder AI-baserade bottar och avancerade digitala assistenter både internt och i sina erbjudanden gentemot kunder. Företaget tror mycket starkt på artificiell intelligens, vilket bland annat har manifesterat sig i att man under 2017 förvärvade bolaget Humany som utvecklar AI-baserad teknologi för kommunikation. I sin presentation kommer Mathias att gå igenom erfarenheter från Telias egen utveckling och lansering av en chatbot för företagets kundtjänst. Varför genomfördes den, och hur? Han kommer också att berätta om hur Telia arbetar med maskinlärning för språkförståelse och modellering av dialoger inom området konversationsinriktad AI, samt om några olika plattformar de använder för ändamålet.

Mathias Johansson är Senior Manager och Head of Automated Solutions på Telia. Han leder Telias initiativ mot företagsmarknaden inom kognitiv (förstående) databehandling och robotiserad automatisering av processer. Hans team fokuserar på praktiska implementeringar av artificiell intelligens, såsom bottar och automatisk kunskapsåtkomst, liksom på automatisering av processer för kundmötet. Mathias har arbetat med tal- och språkteknologi samt maskinell förståelse av naturligt språk sedan år 2000. Det är områden som är helt centrala för dagens praktiska AI-tillämpningar syftande till att bygga morgondagens gränssnitt mellan människa och maskin.

14.05-14.45: The bot will see you now – how bots and AI are transforming healthcare
Sarah Lidé, PwC

If you were sick, would you be willing for a chatbot or AI-enabled digital assistant to diagnose your condition and recommend treatment? Would you allow such “intelligent healthcare assistants” to monitor your condition and give you medical advice if you had diabetes? And if you were to do so, what would the human doctor do? AI and bots are no longer science fiction in many industries, and this presentation will provide a glimpse into how these technologies have found their way into healthcare, explore what individuals think about these new technologies in relation to their health, and reflect on the implications for the healthcare industry. One example that Sarah will present is the highly AI-enabled medical chatbot Babylon, which is already being trialled for diagnosis by the NHS, National Health Service, the Public Health Service of England, Scotland and Wales.

Sarah Lidé is a manager with PwC with a focus on strategic development and analysis. She has been actively involved in a variety of projects related to government, healthcare and life science, including national and regional innovation and development, and her work requires her to keep abreast of the latest trends and developments in a broad range of industries. She has led strategic processes in public sector organisations, as well as conducted trend briefings at various conferences and seminars. She has also written a number of articles and thought leadership publications which have been published in commercial magazines. PwC Sweden is the market leader in auditing, accounting, tax and advisory services, with 3,800 employees in 100 offices across Sweden. With experience and unique industry knowledge, we create value for over 60,000 global and local companies and public sector organisations. PwC Sweden is a separate and independent legal entity that is part of the global PwC network and we jointly share our knowledge, experience and solutions across our 184,000 colleagues based in 157 countries around the globe.

14.50-15.10: KAFFE med sötsak och mingel

15.10-15.50: ”There’s a bot for that”
Amer Mohammed, Stena Line

Visst, chatbottar är idag en cool gimmick som knappt fungerar. Men om man tror att det måste fungera för att testa, då är man fan inte redo för en riktig transformation. Lyssna på Stena Line och ni kommer fatta varför!

Amer Mohammed har kraschat fyra bolag och sålt två. Är en naiv entreprenör som brinner för att ändra saker och jobbar som Head of digital innovation på Stena Line. Det finns tre saker man behöver följa när det gäller transformering och förändringsarbete. Skada ingen, bryt inte mot lagen och ha lite sunt förnuft. Alla regler och policies är det bara att skita i. Kör bara! Stena Line gör det!

15.55-16.35: Chatbottar som butiksbiträden
Martin Lindahl, Feedeo

Hur ser framtidens shoppingupplevelse online ut? Hur tar du hand om en global kundkrets så att varje individ känner sig sedd och får den hjälp hon behöver, när hon behöver den? Martin går igenom hur chatbottar och artificiell intelligens öppnar upp för en mer personlig shoppingupplevelse, och vilka utmaningar vi står inför. Han visar med Feedeos egen bott Ebba AI hur en chatbot kan bli en personal shopping assistant.

Martin Lindahl är medgrundare av Feedeo och produktansvarig med erfarenheter inom mjukvarutest, sales och digital marknadsföring. Feedeo grundades 2012 med rötter i en av Skandinaviens största digitala marknadsföringsbyråer. Företaget erbjuder bland annat en självlärande chatbot, Ebba AI, som fokuserar på kundsupport och har även provats som personal shopping assistant.

16.40: Konferensen avslutas

 

Tid och plats

Tisdagen den 13 februari 2018, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Anmälan

På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad

2995:- exkl moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. (Anmälan är bindande, men det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder. Fakturering sker vid anmälan.)

Bra rabatt

Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

OBS OBS VIKTIGT

Invänta en personlig bekräftelse via email på att vi har tagit emot anmälan.

Arrangör

Atomer och bitar AB, 08-758 37 09.Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se 

   Om denna konferens

Tid och plats: Tisdagen den 13 februari 2018, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Program: Finns här

Allmän info: Finns här

Anmälan: På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad: 2995 kr plus moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. Begränsat antal platser. Först-till-kvarn gäller. Anmälan är bindande, men det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Rabatt: Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

Arrangör: Atomer och bitar ab

Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta oss på 08-758 37 09 eller info@atomer.se.