klippremsa2

ALLMÄNT ANMÄLAN PROGRAM

 

halvl001

konferens

Ta hjälp av påverkare i din marknadsföring! Många av dem har fler följare än stora tv-kanaler – och ändå är räckvidden inte den viktigaste styrkan i influencer marketing. På Influencer Marketing-dagen föreläser nio av Sveriges främsta experter på området, och delar med sig av sina bästa knep för att lyckas i samarbetet med bloggare och stjärnor på Instagram, Snapchat, YouTube etc.

Det viktigaste du som annonsör köper av en influencer är trovärdighet. Du köper in dig i den väldiga tilltro som följarna har för sin idol – om du agerar rätt. Agerar du fel kan ditt budskap istället bli påklistrad reklam utan större effektivitet. Du måste också se upp när du väljer influencer – vissa köper trafik och falska följare, och vissa har åsikter du inte vill förknippas med.

Influencer marketing skiljer sig alltså på viktiga sätt från traditionell marknadsföring, och det är lätt att trampa fel. Det gäller att välja en influencer som har följare som passar för dina produkter eller tjänster, närma sig henne eller honom på rätt sätt, välja rätt samarbetsform och inte minst ha ett budskap som verkligen är anpassat till det mycket speciella mediet.

Kom på konferensen den 24 oktober!

Kom på Influencer Marketing-dagen och lär dig mer! Det är en späckad heldag i Stockholm den 24 oktober. I åtta presentationer kommer nio av Sveriges främsta experter på Influencer Marketing att dela med sig av sin kunskap och sina bästa knep. Anmäl dig nu – antalet platser är begränsat och först-till-kvarn tillämpas.

Ett axplock ur innehållet:

  • Vilka slags påverkare finns, och hur väljer du rätt påverkare?
  • För- och nackdelar med de olika plattformarna (bloggar, Instagram, Snapchat, YouTube…)
  • Olika typer av kampanjer, olika slags samarbeten med influencers
  • Vilka är fällorna du ska undvika?
  • Datadrivna kampanjer – att mäta genomslaget av en Influencer marketing-kampanj
  • Juridiska aspekter: vad säger marknadsföringslagen, avtal med influencern, etc
  • Case – exempel på verkliga kampanjer redovisas

Detaljerat program

Finner du här.

Tid och plats

Tisdagen den 24 oktober 2017, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Anmälan

På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad

2995:- exkl moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. (Anmälan är bindande, men det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder. Fakturering sker vid anmälan.)

Bra rabatt

Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

OBS OBS VIKTIGT

Invänta en personlig bekräftelse via email på att vi har tagit emot anmälan.

Arrangör

Atomer och bitar AB, 08-758 37 09.

Vill du ställa ut?
Vill du bli utställare på konferensen, och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se

 

   Om denna konferens

Tid och plats: Tisdagen den 24 oktober 2017, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Program: Finns här

Allmän info: Finns här

Anmälan: På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad: 2995 kr plus moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. Begränsat antal platser. Först-till-kvarn gäller. Anmälan är bindande, men det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Rabatt: Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

Arrangör: Atomer och bitar ab

Vill du ställa ut?

Vill du bli utställare på konferensen, och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se

 

Annan aktuell konferens

filmhalv

En konferens om det nya inom video på nätet, går den 25 september i Stockholm. Mer info här!