socremsa7

ALLMÄNT ANMÄLAN PROGRAM
leopard2pro

08.30-09.00: Registrering

09.00-09.10: Inledning

Dagen introduceras av moderatorn Pär Ström.

Pär är civilingenjör och författare till ett tiotal böcker, de flesta om IT. Han har arbetat med IT på olika sätt i mer än 20 år. Han var ledamot av alliansregeringens IT-råd. Pär driver företaget Atomer och bitar.

09.10-09.50: Hur dolda sociala nätverk påverkar dig – för det gör de!
Emma Blom, Social Industries

Dagarna då marknadsförare ratade Facebook som en kanal som inte passade just deras varumärke är förbi. Idag inser de allra flesta att digital marknadsföring måste utgöra en allt större del av företagets totala satsningar. Men, precis när man börjat få koll på läget har nya sociala kanaler och nya funktioner i befintliga kanaler ändrat spelreglerna igen – såsom den ökande användningen av de dolda sociala nätverken: Messenger, WhatsApp, direktmeddelanden på Instagram och Twitter och så vidare. Och detta på mindre än ett år! Emma berättar hur du ska tänka för att hela tiden ändra ditt sätt att tänka. Det är nämligen först då du kommer att lyckas på riktigt.

Emma Blom är vd för reklambyrån Social Industries och en flitigt anlitad expert på marknadsföring i sociala medier. Hon har gjort en konstform av att vara lika snabbrörlig som branschen hon verkar inom. För, enligt Emma finns det inget annat sätt att tackla de utmaningar som ständigt uppdaterade algoritmer, trender och beteenden medför än att hela tiden ifrågasätta sig själv och det man tror sig veta. Med sitt dynamiska förhållningssätt och sin glödande passion för branschen har hon och Social Industries hjälpt några av världens största varumärken att lyckas med sina digitala satsningar.

09.55-10.35: Content marketing i sociala medier: Fördelar, fallgropar, filterbubblor och eländiga algoritmer
Björn Owen Glad, Spoon

Allt fler företag har insett att relevant, intressant och engagerande innehåll kan skapa långsiktiga och lojala kundrelationer, engagera olika målgrupper och leda till ökad försäljning. Men hur berättar man rätt historier, och hur använder man sociala medier för att nå ut? Vilka är riskerna med att bygga publik i sociala medier, hur lurar man algoritmerna och hur mycket är en “like” egentligen värd?

Björn Owen Glad är nordisk marknadschef på contentbyrån Spoon och chef för Spoon Academy. Han leder workshops och utbildningar i content marketing och är en internationellt erkänd talare inom kommunikation, digital marknadsföring och storytelling. Spoon är Nordens ledande och mest prisbelönta contentbyrå med 200 anställda och uppdragsgivare som PostNord, Systembolaget, Microsoft, SEB, Semper, Sandvik och Hemköp.

10.40-11.00: KAFFE MED SMÖRGÅS OCH MINGEL

11.00-11.40: Chatbotar i sociala medier är den nya appen – och du behöver förstå varför!
Simon Beyer, Ingager

Användandet av sociala medier utvecklas och förändras i en takt som gör det svårt för många företag att behålla sin relevans. Dagens användare undviker i allt högre grad att kommunicera via öppna plattformar för att istället använda sig av tjänster som tillåter dem att kommunicera med en eller flera personer i en privat miljö. Genom att använda chatbotar får företag möjlighet att kommunicera och skapa värde för användaren på plattformar som Facebook Messenger, Instagram, Kik och Snapchat. Att ha förståelse kring chatbotar och hur man ska använda dem kommer bli en nödvändighet för alla som arbetar inom sociala medier-marknadsföring.

Simon Beyer är chief strategy officer på Ingager. Han är en flitigt anlitad föredragshållare inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Simon arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen och konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har Simon arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier. Om Ingager: Baserat på data och erfarenhet från 50 marknader och 100 uppdragsgivare skapar Ingager innehåll, optimerar räckvidd och säkerställer att närvaron på Facebook-plattformen genererar positiv ROI, dvs försäljning. Ingager har en komplett organisation, med alla resurser inhouse, baserad i Stockholm, Oslo och Berlin. En bred språklig och kulturell kunskap gör att leveransen på olika marknader säkerställs.

11.45-12.25: Video i sociala medier – vad fungerar och vilken strategi ska man ha?
Victor Ljungberg, Splay Network

Det har aldrig varit svårare för ett varumärke att nå en publik. Den digitala transformationen har gett människan valmöjligheter – att själv bestämma när, var och hur hen ska konsumera något. När publicister och TV-husens monologbaserade affärsmodell vacklar minskar annonsutrymmet för varumärken. Det handlar inte längre om att skrika högst utan att vara mest relevant. Marknadskommunikation måste gå från Push till Pull, men hur gör man det i videoform på sociala medier? Idag är det video som gäller på sociala medier, men hur får man människor att själva vilja konsumera branded content?

Victor guidar er igenom konkreta case där varumärken har lyckats ställa om från reklamfilmstänk till att bygga en social video on-demand strategi.

Victor Ljungberg har en bakgrund i marknadsföring och har under de 3 senaste åren  fokuserat på digital markandasföring på sociala medier. Idag har han över 100 stycken Influencer Marketing kampanjer i bagaget och nyligen varit med och startat den Strategiska content & kommunikationsbyrån Cocoon, ett dotterbolag till Splay  och en naturlig del i den digitala utvecklingen.

12.30-13.20: Lunch med mingel

13.20-14.00:  Influencers i sociala medier – de nya mediahusen
Vigor Sörman, Splay Network

Hur kan en svensk YouTube-stjärna ha fler tittare än TV4 och en Instagram-stjärna större räckvidd än Damernas Värld? Influencers har blivit de nya mediahusen när mediakartan ritas om i rasande fart. Hur kan du dra nytta av detta skifte? Vigor Sörman ger oss handfasta tips på hur du bäst kan samarbeta med de inflytelserikaste profilerna i sociala medier och nå ut med ditt budskap genom ”influencer marketing”.

Vigor Sörman har jobbat i över 10 år i den traditionella tv-industrin. För fyra år sedan startade han det digitala mediahuset Splay som idag har över 230 miljoner visningar i månaden på YouTube i Norden och över 330 miljoner följare på Instagram. Splay jobbar nära varumärken för att hjälpa dem att skapa ett innehåll i sociala medier som får räckvidd och ger effekt.

14.05-14.45: Geografisk uppföljning – följ användarna från klick i flödet till rörelser på stan
Simon Beyer, Ingager

De kunder och användare som vi vill kommunicera med agerar i allt större utsträckning via omnikanaler. Med detta som bakgrund blir det allt viktigare att förstå kopplingen mellan aktiveringar online och effekten detta får offline. Exempelvis genom köp i din butik, eller genom att användarna besöker en viss plats som du vill få dem till. Facebook har tagit fram en funktion som är tillgänglig via företagets annonshanteringssystem, Facebook Offline Conversions, som gör det möjligt för annonsörer att analysera resultatet offline som genererats via annonsering online. Detta är en mycket spännande funktion som tar vara på existerande data för att ytterligare koppla samman användarnas beteende online och offline.

Simon Beyer är chief strategy officer på Ingager. Han är en flitigt anlitad föredragshållare inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Simon arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen och konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har Simon arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier. Om Ingager: Baserat på data och erfarenhet från 50 marknader och 100 uppdragsgivare skapar Ingager innehåll, optimerar räckvidd och säkerställer att närvaron på Facebook-plattformen genererar positiv ROI, dvs försäljning. Ingager har en komplett organisation, med alla resurser inhouse, baserad i Stockholm, Oslo och Berlin. En bred språklig och kulturell kunskap gör att leveransen på olika marknader säkerställs.

14.50-15.10: Kaffe med något att äta och mingel

15.10-15.50: Så mäter du kampanjer i sociala medier – för att förbättra resultaten

Maria Gester, Biz Media

Genom bra mätning och analys får du ut mer av dina investeringar i sociala medier. Maria tittar på både organiska och sponsrade poster och går igenom hur man via mätning får kunskap som ligger till grund för såväl val av innehållsproduktion, taktisk planering och hur du lär känna dina målgrupper för bättre långsiktiga relationer.

Maria jobbar som Director of Social Media & PR på den nystartade mediebyrån Biz Media. Hon driver en blogg om sociala medier och har haft artiklar publicerade på bland annat Internetworld. Maria är utsedd till en av Sveriges främsta inom sociala medier och föreläser även internationellt i ämnet. Hon har erfarenhet av att arbeta med både globala varumärken och mindre, på lokal nivå.

15.55-16.35: Så påvisar du den faktiska effekten av arbetet i sociala medier
Annsi Krol, byBrick

Hitta bevisningen för hur arbete i sociala medier ger långvarig effekt och hur det kopplar till andra delar av verksamheten. Lär dig använda effektmått så att organisationen, speciellt ledningen, förstår värdet av arbete i sociala medier och hjälper er att utvecklas till en kommunikativt och digitalt kompetent organisation som möter era målgrupper där de vill träffa er.

Annsi är VD på byBrick Insight och sitter även i styrelsen för AMEC, det internationella branschorganet för mätning och utvärdering av kommunikation. Hon har jobbat inom digital kommunikation i över 20 år där hon jobbat med mellanstora och stora bolag, främst inom B2B, och har även byggt ett antal konsultföretag under årens lopp. Annsi är en väletablerad talare inom digital kommunikation, strategiarbete samt mätning och utvärdering.

16.40: AVSLUTNING

(Varje talare står själv för beskrivningen av sig själv och sitt företag)

 

Tid och plats

Onsdagen den 31 maj 2017, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Anmälan

På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad

2995:- exkl moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. (Anmälan är bindande, men det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder. Fakturering sker vid anmälan.)

Bra rabatt

Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

OBS OBS VIKTIGT

Invänta en personlig bekräftelse via email på att vi har tagit emot anmälan.

Arrangör

Atomer och bitar AB, 08-758 37 09.

Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se

 

   Om denna konferens

Tid och plats: Onsdagen den 31 maj 2017, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Program: Finns här

Allmän info: Finns här

Anmälan: På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad: 2995 kr plus moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. Begränsat antal platser. Först-till-kvarn gäller. Anmälan är bindande, men det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Rabatt: Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

Arrangör: Atomer och bitar ab

Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se