Skärmavbild 2019-02-04 kl. 19.41.02

ALLMÄNT ANMÄLAN PROGRAM

contlog

 

program

08.30-09.00: Registrering

09.00-09.10: Inledning

09.10-09.50: Att lyckas med native-annonsering
Joanna Rydbeck, Nyheter365

Native advertising är så mycket mer än klickbete på kvällspressens startsidor.  Joanna går igenom hur ”native” kan bli ett bra verktyg, oavsett om man vill nå stor räckvidd, jobba med varumärkesbyggnad, samla in leads eller driva till direkt försäljning. Paketering, kanalval och optimering: tre viktiga saker att ta med sig.

Joanna Rydbeck är Vice VD på Mediaplanet Group, där Nyheter365 ingår. Hon har jobbat inom content marketing i mer än 15 år, både i Sverige och internationellt. Joanna har haft flera juryuppdrag, bland annat i Resumés Månadens Content, och hon sitter även i styrelsen för Swedish Content Agencies. Nyheter365 är en oberoende contentbyrå som har funnits sedan 2011. Grundidén är att leverera konkreta resultat genom datadriven analys och optimering. I dag är de en av Sveriges största content- marketingbyråer och jobbar med kampanjer i print, radio, tv, programmatiskt, SOME osv. De har kampanjer på ett tiotal marknader och kontor i Stockholm, Köpenhamn, Helsingfors, Oslo, London och Berlin. Under 2018 vann de det prestigefyllda internationella priset Native Advertising Awards i Berlin i kategorin ”Best use of Facebook”. Nyheter365 ingår sedan 2017 i MP Group, tillsammans med MediaPlanet och Appelberg.

09.55-10.35: Låt användarna skapa innehållet!
Helena Nordh Myhrman, Flowbox

Brist på tid och resurser är en vanlig utmaning när det gäller content marketing, och många företag har svårt att skapa content som ger ökat engagemang och konkreta resultat i form av exempelvis konverteringar. Helena berättar varför användargenererat innehåll (kallat UGC efter User Generated Content) fortsätter att öka som trend och vad den konkreta nyttan är. Vilket syfte fyller UGC, och hur involverar man och engagerar sina följare och kunder så att de skapar content som resulterar i win-win för båda parter?

Helena Nordh Myhrman är Head of Content på Flowbox. Hon har flera års erfarenhet av innehållsmarknadsföring, native advertising och sociala medier. Hon har en bakgrund som innehållsstrateg på IDG samt chefredaktör. Helena ansvarar för content-strategin på Flowbox och har medverkat i Advisory Board på IHM Business School för Content Marketing-utbildningen. Flowbox är en molnplattform som hjälper företag att integrera användargenererat innehåll från sociala medier som Instagram, Facebook och Youtube i marknadsföringens alla led. Genom att publicera engagerande och relevant innehåll ökar kundengagemanget, varumärkeskännedomen och försäljningen. Flowbox är Europas snabbast växande SaaS-företag inom MarTech och vann 2017 FlowBox Nordic StartUp Award i Stockholm och Decoded Fashion Award i Milano.

10.40-11.00: KAFFE med rejäl smörgås

11.00-11.40: Så gör du lysande video för content marketing
Ehsan Nasari, Populate

Video för spridning via YouTube och sociala medier är en kanonbra form av content marketing. Men hur lyckas du? Hur ska du tänka vad gäller ämne för dina filmer, format, tonalitet och distributionsform? Hur förtjänar du tittarnas uppmärksamhet genom starka berättelser som berör? Ehsan ger dig en crash course.

Ehsan Nasari är VD på Populate, ett företag som är specialiserat på film. Populate har nominerats till ”Årets byrå” i kategorin content.

11.45-12.25: Att lyckas med nyhetsbrev – from zero to hero
Mikael Gullström, Content Lab by Differ

Från att ha varit en underordnad kommunikationskanal har nyhetsbrev vuxit till att – rätt använt – bli ett mycket effektivt verktyg i mediemixen. Flera undersökningar, bland annat från inflytelserika Content Marketing Institute, visar att det digitala nyhetsbrevet har blivit den viktigaste kommunikationskanalen för många varumärken. Trots det har många organisationer mycket stora utmaningar med att: 1) Skapa relevant innehåll, 2) Upprätthålla frekvens, och 3) Analysera och optimera resultat. Med 1,5 miljoner nyhetsbrev varje vecka för olika kunders räkning är Content Lab en av Sveriges största nyhetsbrevskommunikatörer, med nyckeltal som ligger långt över branschsnittet. Mikael delar med sig av sin kunskap om hur man lyckas med nyhetsbrev som marknadsföring och hur man successivt testar sig fram till framgång.

Mikael Gullström är VD på Content Lab by Differ. Han brinner för nyhetsbrev.

12.30-13.20: LUNCH med innehållsmingel

13.20-14.00: Hur microinfluencers kan skapa content och bidra till att bygga ditt varumärke
Mikaela Tonneman och Sophia Maule, Agria Djurförsäkring

Mikaela och Sophia berättar om varför Agria har valt att arbeta med microinfluencers, hur arbetet startade och vilka fördelar det finns med att ge microinfluencers frihet att själva skapa content som är relaterat till Agria i sina egna kanaler.

Mikaela och Sophia är redaktörer sociala medier på Agria Djurförsäkring

14.05-14.45: Framgångsfaktorer för en inhouse-redaktion
Christofer Fager, Spoon

Att bygga upp eller förnya en egen redaktion på företaget eller organisationen ligger i tiden. En redaktion som producerar nyheter och annat innehåll för content marketing. Men mekanismerna ser annorlunda ut nu jämfört med tidigare. Redaktionens mandat måste vara större och samverkan med övriga delar av företaget/organisationen bättre. Christofer redogör för fyra lärdomar från Spoons omfattande arbete inom området.

Christofer Fager är head of marketing tech på Spoon, som är Nordens ledande byrå inom content marketing. De senaste åren har en särskild enhet byggts upp på företaget för att utveckla kundernas förmåga inhouse.

14.50-15.10: KAFFE med sötsak

15.10-15.50: Säg det med en bok!
Vibeke Weiner, Infobooks

Har traditionella medier någon plats i content marketing? Absolut! En bok kan bygga ett varumärke, lansera en ny produkt, stärka intern kultur eller manifestera ett jubileum – om den görs rätt. Vibeke berättar vad som krävs av en bok (som kan vara tryckt på papper eller digital) för att den ska fungera som content marketing.

Vibeke Weiner är grundare av bokförlaget Infobooks, och har 30 års erfarenhet av brand publishing, uppdragsproducerade digitala och traditionella böcker för företag och organisationer.

15.55- 16.35: Skapa effektiv digital affärsgenerering B2B med content marketing
Lars Dahlberg och Anders Hermansson, Business Reflex

Content Marketing blev ordet på allas läppar för några år sedan. Många frågar sig hur det ska leda till effektiv digital affärsgenerering för B2B-företag. Det handlar om att tänka utifrån hela kundlivscykeln, jobba strukturerat med att skapa relevant content, samt mäta och nyttja moderna system på rätt sätt. Lars och Anders ger vägledning i hur man lyckas gå från att producera content till att generera affärer.

Lars Dahlberg och Anders Hermansson grundade för sex år sedan Business Reflex, som är en digital affärsgenereringsbyrå med fokus på B2B. De har implementerat sina metoder på ca 100 svenska B2B-bolag under dessa år. Lars och Anders driver också Sälj- och marknadspodden.

16.40: Konferensen avslutas

 

(Notera! Alla talare står själva för formuleringarna som presenterar deras företag/organisation.)

 

Tid och plats

Onsdagen den 3 april 2019, på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Anmälan

På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad

3 390:- exkl moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. Anmälan är bindande. Begränsat antal platser. Först till kvarn gäller. Det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Bra rabatt

Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

OBS OBS VIKTIGT

Invänta en personlig bekräftelse via email på att vi har tagit emot anmälan, annars så har din anmälan kanske inte kommit fram.

Arrangör

Atomer och bitar AB, 08-758 37 09.

Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se

 

   Om denna konferens

Tid och plats: Onsdagen den 3 april 2019 på Bonnier Conference Center, Torsgatan 21, Stockholm. kl 9.00-16.40.

Program: Finns här

Allmän info: Finns här

Anmälan: På formuläret här, via telefon 08-758 37 09 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad: 3 390:- exkl moms. Lunch samt kaffe fm & em ingår. Anmälan är bindande. Först till kvarn gäller. Det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Rabatt: Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

Arrangör: Atomer och bitar ab

Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Catharina Ström på 0708-244 827 eller catharina@atomer.se