halvlogga-0

ALLMÄNT ANMÄLAN PROGRAM

program

 

08.30-09.00: Registrering

09.00-09.10: Inledning

09.10-09.55: Chatbot vs Chatbot – skillnader, utmaningar och chatbottens roll
Dan Milestad, Softronic

Vad är det för skillnad mellan olika typer av chatbottar för kundtjänst? Vilka utmaningar ställs företag och organisationer inför vid införandet? Kan chatbotten utgöra ett kommunikationsnav i framtidens kundtjänst? Kan investeringen i chatbotten användas för fler automationstjänster än chatt? Hur kan organisationer samverka för att uppnå kostnadseffektiv utveckling och framtida förvaltning av chatbottar? Utöver att komma in på dessa frågor berättar Dan om erfarenheter från chatbotten Kommun-Kim, som han är ansvarig för i Sverige och som har implementerats i ett antal kommuner.

Dan Milestad är sälj- och leveransansvarig för Softronics alla chatbotsprojekt. Han har mer än fem års erfarenhet av att leverera intelligenta chatbotlösningar till både privat och offentlig sektor. Om Softronic
Goodtech – teknik som gör gott i samhället: Företaget erbjuder innovativa digitala lösningar som hjälper företag och organisationer att skapa verklig samhällsnytta. Deras tjänster inom IT och management spänner från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Kunderna är främst medelstora och större företag och organisationer i Sverige. Softronic, som grundades 1984, är noterat på Stockholmsbörsen och Nasdaq OMX. De har ca 420 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Arjeplog. www.softronic.se

10.00-10.15: PAUS

10.15-11.00: Automatisering blir inte smartare än du gör den!
Anne-Christine Lane, PostNord

Vilken process du än tänker dig går den att automatisera. För att automatisera hela eller delar av ditt kundmöte behöver du först och främst förstå det jobb som ska göras. Lägga örat mot kundgränssnittet. Vad händer i kundmötet, var sker transaktionerna, och har du kontroll på dina data? Att utveckla automatisering för kundservice anses vara en lågt hängande frukt. Anne-Christine tar upp detta med utgångspunkt i erfarenheterna av att ta fram den konversations-AI-lösning som PostNord implementerade i sin kundservice för snart ett år sedan.

Anne-Christine Lane är VP/Head of Analytics & Automation i PostNord Group Strategy & Solutions. Hon har många års erfarenhet av affärsutveckling, digital utveckling, transformation och automatisering i kundgränssnitt. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. År 2019 levererade PostNord 2,9 miljarder brev och varubrev samt 179 miljoner paket till Nordens 27 miljoner invånare och två miljoner företag.

11.10-11.55: När personalen utvecklas från agenter till superagenter
Mathias Johansson, Telia Company

Hur påverkas rollen för personalen i kundtjänst – agenterna – när kundtjänsten alltmer automatiseras? När robotar och AI tar över de enkla arbetsuppgifterna återstår de mer invecklade. Detta tillsammans med en hög personalomsättning innebär utmaningar för många verksamheter. Denna verklighet ställer högre krav på ärendestyrning, effektivare onboarding av ny personal, förändrade arbetssätt och sist men inte minst, intelligentare stödfunktioner och förenklade processer. Ett intelligent agentstöd behövs också för att ni som organisation ska kunna säkerställa att alla kunder upplever en lika god kvalitet på servicen oavsett hur och när kunderna väljer att ta kontakt. Hur påverkas den framtida yrkesrollen som kundtjänstmedarbetare och vilka teknologier finns tillgängliga för att göra agentens vardag bättre? Vad säger experterna, och hur ser tekniktrenderna ut? Det är några av frågorna som vi tittar närmare på i detta föredrag.

Mathias Johansson är Head of AI & Automation Products & Consulting och Senior Manager på Telia Company. Han ansvarar för Telias produktutveckling och konsulterbjudande kring AI och Automation för kundmötet.

12.00-12.50: LUNCH-Paus

12.50-13.35: Five steps to deploying Conversational AI for omnichannel customer service
Mykola Sochynskyi, Artificial Solutions

Customer habits are changing specially around buying patterns. Influenced by online experiences delivered by companies like Amazon, digitally-savvy customers are at the forefront of new demands and expectations that are also influencing older generations. These consumers research, compare, choose, and buy goods and services without stepping foot in a physical store or office. Instead, they use numerous digital devices and technologies expecting companies to provide them with support 24/7/365, in their preferred channel and language. Plus, for better or worse, they will not be shy to share their experience with the rest of the world. Developing an omnichannel customer service strategy needn’t be an arduous task, especially when incorporating technologies such as Conversational AI. Still, it does need careful planning. During this presentation, Mykola will guide you through the key steps to deploying an omnichannel customer service strategy.

Mykola Sochynskyi is Sales Director with Artificial Solutions.

13.45-14.30: Vad klarar de bästa digitala medarbetarna idag, och vad klarar de snart?
Johan Toll, IPsoft

Hur långt har de bästa AI-baserade digitala medarbetarna kommit idag? Johan redogör för state of the art, och demonstrerar några av IPsofts digitala medarbetare Amelias mest avancerade förmågor, med exempel från case i olika länder. Johan avslutar med tankar om vilka genombrott som väntar härnäst.

Johan Toll är Executive Director Transformations på IPsoft. Hans livs ambition är att evangelisera kring AI-system som efterliknar människan och som frigör talang och fantasi för en bättre och effektivare värld. Den samexisterande digitala organisationen. Med en karriär som sträcker sig över 30 år inkluderar Johans tidigare arbetslivserfarenheter roller som CIO, CTO och managementkonsult liksom evangelistroller för ledande internationella organisationer – med inrättandet av support och customer care i högteknologiska företag som specialitet. Johan brinner för hur AI kan stödja skapandet av personifierade tjänster som driver effektivitet, varumärke och lojalitet.

14.35-14.50: PAUS

14.50-15.35: Automatisering av kundservice idag och i framtiden
Johan Lundqvist, Front AI

Kundservicefunktionen har förändrats kraftigt under de senaste åren, både genom ett ökat fokus på kundupplevelse (Customer Experience) och genom den ökade komplexiteten med multipla kanaler (mail, chatbot, live chat, telefon, voice assistants, etc). Hur kan kundtjänstmedarbetarna leverera mer värde till sina kunder genom att delar av arbetsuppgifterna automatiseras? Vad är status på automatisering inom kundtjänst idag, och hur ser framtiden ut? Är det enkelt att automatisera, och var kommer AI in i bilden? Vilka vinster kan man uppnå? Vad är egentligen Conversational AI, och hur kan jag använda det i min organisation?

Johan Lundqvist är Regional Sales Manager på Front AI, som är det ledande specialistbolaget inom Customer Service Automation.

15.45-16.30: Delivering the next generation of Automated, Augmented and Intelligent Processes
Tom Einar Nyberg, KPMG

Transforming the Customer Center with new data-driven processes that combine multiple Digital Capabilites. The process is augmented with Intelligent Services, driven by an underlying Data-Core. The process is deliberately Orchestrated from start to finish, and uses Automation extensively. This creates Digital Processes from End-to-End, that are  Integrated across applications and linked to customer touch-points.

Tom Einar leads KPMG’s Center of Excellence (Lighthouse) for Digital Surfaces, Automation, Analytics, AI & Emerging Technology. He has over 14 years of experience as a Digital Architect.

16.35: Konferensen avslutas

 

Tid och plats

Torsdag 11 februari 2021 kl 09.00-16.35, digitalt via en länk.

Anmälan

På formuläret här, via telefon 08-32 00 33 eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad

2.995 kr plus moms. Anmälan är bindande. Begränsat antal platser. Först till kvarn gäller. Det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Bra rabatt

Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

OBS OBS VIKTIGT

Invänta en personlig bekräftelse via email på att vi har tagit emot anmälan.

Arrangör

Atomer och bitar AB, 08-32 00 33.

Vill du ställa ut?
Och komma i kontakt med målgruppen? Kontakta Pär Ström på 0709-699 411 eller par@atomer.se

 

   Om denna konferens

Tid och plats:  Torsdagen den 11 februari 2021 kl 09.00-16.35, digitalt via en länk.

Program: Finns här

Allmän info: Finns här

Anmälan: På formuläret här, via telefon 08-32 00 33  eller epost anmalan@atomer.se.

Kostnad:  2.995 kr plus moms. Anmälan är bindande. Begränsat antal platser. Först till kvarn gäller. Det går bra att skicka någon annan istället vid förhinder.

Rabatt: Kom 3, men betala för 2, eller kom 6, betala för 4. Och så vidare. Samtliga namn behövs inte från början.

Arrangör: Atomer och bitar ab